Wednesday, June 17, 2009

EAP:s kampanj mot Obamas "nazistiska" hälsovårdpolitik stinker!

EAP och den internationella LaRoucherörelsen gör en stor sak av att kalla USA:s president Obama för nazist. De kallar honom en nazist för att han vill spara pengar i hälsovården i USA genom en hälsovårdsreform. Detta ska leda till att folk kastas ut från det amerikanska sjukvårdssystemet.

Hur det än må vara med detta är Lyndon LaRouche och hans sektmedlemmar inte i en position där de bör attackera Obama för just detta. Just nu skär LaRouche själv ner hälsovården för sina medlemmar i USA. Medlemmar som arbetat för LaRouche i många år och nu är i dåligt fysiskt skick får inte längre sin sjukvårdsförsäkring betald av organisationen.

http://american-lycurgus.blogspot.com/2009/06/double-standards-of-lyndon-larouches.html

http://american-lycurgus.blogspot.com/2009/06/truth-about-larouches-campaign-for.html

På samma sätt anser nu LaRouche att abort är fel och han hävdar att han är för barn och allt sånt. Detta vet alla äldre medlemmar i EAP att det är dubbelmoral! Ulf, Astrid, Kjell och Steve vet mycket väl att massor av medlemmar tvingades begå abort ända upp till 80-talet, för att barn sågs som nåt negativt i sekten.

1986 fick den dåvarande partiledaren i Sverige, Kerstin, barn. Helga Zepp laRouche gick då ut offentligt och sa att "om medlkemmarna känner sig ensamma kan de väl skaffa en hund istället", barn tog bara tid och energi, och denna tid och energi, menade hon, kunde medlemmarna satsa på organisationen istället.

När Mike var partiledare i Sverige och fick barn gick Helga i taket och kallade det omoraliskt. Då var LaRouche i fängelse för bokföringsbrott och skattebrott i USA, och Helga sa till medlemmarna i Tyskland: "gör inte som Mike, skaffa inte barn nu och tro att ni blir trygga så".

Lyndon Larouche och helga Zepp LaRouche vill ha sektmedlemmar som arbetar HELT för sekten, utan att "slösa" tid på barn. Detta är ett FAKTUM. Jag vet att flera av de svenska medlemmarna har barn, men dessa medlemmar vet också hur ledningen för rörelsen internationellt ser på detta. Som näst intill förräderi!

Mitt råd till mina gamla kamrater är att studera organisationens dubbelmoral i barn och abortfrågan och att ställa frågan varför LaRouche just nu förvägrar gamla trogna medlemmar hälsovård i USA.

Och sluta upp med tramset att attackera Obama för att vara nazist, eftersom allt ni anklagar Obama för att göra gör Lyndon LaRouche redan i USA, och på ett mycket värre sätt!

Obama anklagar inte sina medborgare för förräderi och egoism, för att de vill ha kvar rätten till en bra hälsovård. LaRouche anklagar sina aktivister för förräderi och egoism för att DE vill ha kvar den rätten! DET VET NI!

OCH DETTA ÄR ETT AV BEVISEN PÅ ATT LAROUCHERÖRELSEN ÄR EN SEKT! För så arbetar en sekt!

http://american-lycurgus.blogspot.com/2009/03/abortion-policy-of-movement.html


/T

1 comment:

  1. Jeg har gjort meg opp en del tanker etter å ha lest bloggen din. EAP/laRouche-bevegelsen er en organisasjon som uttrykker at den arbeider mot et oligarki - en maktelite som bruker alle slags skitne triks og konspirasjoner.

    Bevegelsen har gitt ut mange bøker, artikler og pamfletter om dette. Noen av disse er meget gode. Den uautoriserte biografien om George Bush (sr) er et av de beste eksemplene. EIR har også publisert en god artikkel om britisk støtte til terror: http://www.larouchepub.com/other/2008/3548letter_albright.html . Dette er stoff som jeg vil anbefale folk å spre, uavhengig av hva de mener om EAP.

    Samtidig har du påpekt at kvaliteten er varierende. Jeg tenker på f.eks. den første utgaven av Dope Inc og det EIR har gått ut med om borgerkrigen i Rwanda. Du kan sikkert legge til flere eksempler.

    Når noen går ut med en rekke konspirasjonsteorier, hvor noen er sannferdige og andre er tvilsomme, bør man være på vakt. Blander man seriøse konspirasjoner med tullball, er man nyttig idiot for oligarkiet. Og nyttige idioter (/falske opposisjonelle) finnes der nok av. Jeg har engasjert meg mot korrupsjon og brudd på menneskerettighetene i Norge og møtt på mange eksempler. Jeg skriver om ett eksempel her: www.fampo.info/BR.html .

    Hva er din mening? Du har kommet med sterk kritikk av LaRouche-bevegelsen, men mener du at den også har materiale som kan brukes og er verd å sitere og spre?

    Så noen ord om mine erfaringer med organisasjonen. I perioden 2002 - 2004 deltok jeg i organisasjonsarbeidet i noen perioder på til sammen noen måneder. Jeg har for det meste gode minner fra denne tiden og syntes EAP hadde meget fornuftig å fare med. Samtidig reagerte jeg på diverse ting. Jeg husker f.eks. en intern presentasjon 30. juni 2003 hvor budskapet var at glede ikke hadde noe med fysisk nytelse å gjøre, men at glede handlet om å intellektuelle opplevelser og å oppdage naturvitenskapelige prinsipper. At det siste er viktig, er jeg enig i, men å utelukke det første totalt strider mot min og de fleste andre menneskers intuisjon. Å argumentere for/mot hva glede er, er imidlertid ikke like enkelt som å diskutere politiske spørsmål, så jeg syntes foredraget var litt deprimerende. Dette budskapet ble også fremført med stor innlevelse som noe selvfølgelig på flere foredrag i regi av organisasjonen.

    Et standpunkt jeg var klar over - og sterkt uenig i - allerede før jeg deltok i organisasjonen - var LaRouches forslag om å kriminalisere det å foreslå legalisering av narkotika: "Any person purchasing unlawful substances, or advocating the legalisation of traffic in such substances, or advocating leniency in military or law enforcement policy toward the production or trafficking in drugs, is guilty of the crime of giving aid and comfort to the enemy in time of war." (Dope Inc, tredje utgave, side 577)

    Jeg nevnte dette for noen medlemmer i flere land. Noen var enige og sa at LaRouche var litt ekstrem i blant. I slutten av april 2003 (tror jeg) deltok jeg i en aksjonsuke i Wiesbaden. Der diskuterte jeg nettopp LaRouches forslag om å begrense ytringsfriheten med to som var sentrale i LYM. Den ene av dem presterte å komme med denne kommentaren: ”Frihet er frihet til å gjøre det som er riktig, ikke frihet til å gjøre det som er galt”. Dette uttrykt i den diskusjon om grensen for lovfestet ytringsfrihet!

    ReplyDelete